국립 부경대학교

검색

커뮤니티

 

부경투데이

  • 국립 부경대학교의 다양한 모습과 소식을 접하시면 부경대학교가 한번 더 가까워집니다.
작성자,작성일,첨부파일,조회수로 작성된 표
네이버 라이브 커머스에서 '활약' (Students doing great in Naver live commerce)
작성자 대외협력과 작성일 2023-03-22
조회수 634
작성자,작성일,첨부파일,조회수로 작성된 표
네이버 라이브 커머스에서 '활약' (Students doing great in Naver live commerce)
대외협력과 2023-03-22 634

대학생들이 지역 소상공인 디지털 마케팅 지원하니 매출

- 부경대생들, 네이버·한국광고학회 등 주관 디지털 마케팅 활동 우수상


△ 김나영(가운데등 부경대생 3명이 우수 서포터즈 상장을 받고 기념촬영하고 있다.

 

 

국립부경대학교(총장 장영수) 학생들이 지역 소상공인의 디지털 마케팅을 지원해 두 배 이상의 매출을 올리며 지역 상생협력의 성공사례로 주목받고 있다.

 

부경대 김나영(경영학부 3학년), 김나현(국어국문학과 4학년), 김나림(국어국문학과 4학년) 팀은 최근 네이버와 한국광고학회, 한국광고홍보학회, 한국소비자광고심리학회가 개최한 디지털 광고 특별 세미나에서 우수 서포터즈상을 받았다.

 

부경대생들은 네이버와 세 학회가 지난해 지역 소상공인의 디지털 전환을 돕기 위해 진행한 프로젝트 중소사업자(SME) 디지털 마케팅 서포터즈활동의 우수 성과를 인정받았다.

 

부경대생들은 이 활동에서 부산의 캠핑용 텐트 전문업체인 이도공감(대표 김병규)과 손잡았다. 제품은 우수하지만 마케팅 경험과 인력이 부족한 소상공인의 디지털 마케팅 지원에 나선 것.

 

이들은 지난해 11월 한 달간 네이버가 제공하는 플랫폼을 통해 3차례에 걸쳐 라이브 커머스(실시간 방송 판매)’를 진행해 2,300만 원이 넘는 매출을 올렸다. 라이브 커머스를 진행하기 전보다 매출이 2배 넘게 성장하는 성과였다.

 

부경대생들은 이도공감 대표와 함께 야외에서 라이브 커머스를 진행하고, 직접 텐트 설치를 시연해 보이며 호응을 얻었다. 이들의 라이브 커머스는 매회 약 1,600명이 시청한 것으로 나타났다.

 

이들은 부경대 휴먼ICT융합전공의 정규 교과목인 콘텐츠마케팅(담당교수 김정환)’을 통해 과적인 디지털 마케팅 활동을 위한 프로젝트를 설계하고 자문을 받으며 지원 효과를 높였다.

 

김병규 이도공감 대표는 쉽게 나서기 어려웠던 디지털 마케팅에 도전해 매출도 증가하고 디지털 마케팅의 장기 전략을 수립하는 기반도 마련하는 좋은 기회였다.”라고 밝혔다.

 

활동을 지원한 부경대 김정환 교수(휴먼ICT융합전공)이번 활동을 통해 학생들은 사업자들의 디지털 마케팅 활동을 직접 수행하고, 지역 소상공인은 디지털 전환의 가능성 확인을 통해 한 단계 도약하는 계기가 됐다. 지속해서 상생협력 사례를 만들겠다.”라고 말했다. <부경투데이>

 

University students joined local small business digital marketing, sales went up dramatically

- PKNU students won excellence awards in digital marketing activities organized by Naver and the Korea advertising society

 

Students of Pukyong National University (President Jang Young-Soo) supported digital marketing of local small businesses and more than doubled their sales, attracting attention as a successful case of local win-win cooperation.

 

The team of Kim Na-Young (3-year student, business administration) Kim Na-Hyeon (4-year student, Korean language and literature), and Kim Na-Rim (4-year student, Korean language and literature) of Pukyong National University recently received the outstanding supporters award at the ‘special seminar on digital advertising' held by Naver, the Korea advertising society, the Korean association of AD & PR, and the Korean society for consumer and adverting psychology.

 

The students from Pukyong National University were recognized for their outstanding achievements through the ‘SME digital marketing supporters’, which was carried out by Naver and these three societies last year to help local small business owners digitally transform.

 

Pukyong National University students joined hands with Ido company (Weekenders, ceo Kim Byeong-Gyu), a company specializing in camping tents in Busan. A student team came forward to support digital marketing for this small business, which has excellent products but lacks marketing experience and manpower.

 

In November of last year, in just one month, they conducted ‘live commerce (real-time broadcast sales)’ three times through the platform provided by Naver, and raised sales of over 23 million won. It was a great achievement that sales grew more than twice compared to before running live commerce.

 

Pukyong National University students hosted live commerce outdoors with ceo from Ido company and demonstrated tent installation, drawing positive responses from viewers. Their live commerce shows that about 1,600 people watched each broadcast.

 

They designed a project for effective digital marketing activities through ‘content marketing (prof. Kim Jung-Hwan)’, a regular course in transdisciplinary studies on human ICT at Pukyong National University, and received advice from professors to enhance the support effect.

 

Kim Byeong-Gyu, ceo from Ido company said, “I think it was a good opportunity to increase sales through the support of students in digital marketing, which I thought was difficult, and to lay the foundation for establishing a long-term strategy for digital marketing.”

 

Professor Kim Jung-Hwan (transdisciplinary studies on human ICT) from Pukyong National University, who supported the activity, said, “Through this activity, students directly carried out digital marketing activities for business operators, and local small business owners could take a step forward by confirming the possibility of digital transformation. We will continue to make efforts to create examples of win-win cooperation.” <Pukyong Today>